Habertürk'ten Güntay Şimşek 'in kaleme aldığı yazıda Airbus A380'in en farklı uygulamalarından birine imza atan Malezya Havayolları 'nın mescid duyarlılığına vurgu yapılıyor. İşte o yazı...
***
Yaklaşık 5 yıl önce dünyanın en büyük yolcu uçağı unvanıyla A380’in seferlere başlamasıyla gökyüzünde nelerin değişeceği merak konusu olmuştu. Büyük gövdeli uçakların yolcu konforunu sağlayacak daha fazla alana sahip olması, aslında havada konfor yarışına da farklı bir boyut kazandırmış oldu. Şu ana kadar 8 ayrı operatör, teslim aldıkları Airbus A380’in içini kendi yolcu profillerine göre oldukça ilgi çeken tasarımlarla dizayn etti. Ama Airbus’ın fabrikasından en son çıkan ve Malezya Havayolları’nın filosuna katılan A380’i diğerlerinden farklı kılan, iki katlı uçağın kabin içinde tam 5 ayrı bölgede “namaz kılınacak alan” (Prayer Areas) ayrılmış olması.
Uçağın 13 bin 500 km’lik menzili ve yaklaşık 15 saat havada kaldığı düşünülürse bazı mevsimler 5 vakit namazın havada kılınabileceği gerçeğinden hareket eden Malezya Havayolları, uçağın alt katında yer alan 8 yolcu kapasiteli first class için ön bölümde, yine alt kata yer alan 350 yolcu için uçağın en arka kısmında iki ayrı alanı ve üst kata 66 yolculu business class için ortada, 70 yolculu ekonomi sınıfı için de arkada bir alanı namaz kılınması için ayırmış. First class dışındaki tüm namaz kılma alanları, kabin ekibinin çalıştığı galley’lerin bir parçası olarak düşünülmüş.
Uçağın içindeki bu bölümler özel olarak dizayn edilmemiş, ihtiyaç durumunda kabin ekibi yolculara seccade sağlıyor ve kıblenin ne tarafta kaldığı konusunda yön tayininde yardımcı oluyor. Malezya Havayolları’nın A380’ini kabin ekibiyle birlikte Londra’da keşfe çıktığımda dikkatimi çeken bir başka husus da iki tuvaletin birleştirilmesiyle ortaya çıkan geniş engelli tuvaletleri oldu. İki tuvalet birleşince o kadar geniş bir alan elde ediliyor ki, engelli yolcu iki refakatçiyle birlikte bu alanı sorunsuz ve rahat kullanabilir. (Hatırlarsanız Japon All Nippon Airways (ANA) de 787’de ilk defa taharet musluğu uygulaması başlatmıştı.)
Malezya’nın A380’inde bordo ve mor renkler hâkim. Uçağın alt katındaki first class’ta süit tipi 8 koltuk yer alıyor. Koltuklar yatak örtüsü, yorganı ve pijamalarıyla konforlu bir yatağa dönüşüyor Uçağın üst katında yer alan business class 2+2+2 konfigürasyonuna, 420 koltuğun yer aldığı uçağın alt kattaki ekonomi sınıfında 3+4+3 oturma düzeni, üst kata ise 2+4+2 konfigürasyonu mevcut. Airbus A380’in ilk kullanıcısı Singapur Havayolları’nın çift kişilik yatağa dönüşen süitlerle tanıtımını yaptığı jumbo jet diğer havayollarını da farklı ve yeni tasarımlara itmiş durumda.
EN FARKLI A380 HANGİSİNİN?
*İlk havayolu Singapur’un 12 süiti çift kişilik yatağa sahip bir odaya dönüşebiliyor.
* A380’i ikinci teslim alan havayolu olan Emirates, first class tuvaletini banyoya dönüştürerek, yolculara 5 dakika duş imkânı sağladı.
* Üçüncü kullanıcı en sade A380 tasarımlı Qantas. Farkını deri ve ahşap materyallerde ortaya koymuş.
* Air France, A380’in 4’üncü kullanıcısı oldu. 9 koltuklu Air France’ın first class’ında özel bakım odası var.
* A380’nin 5’inci kullanıcısı Lufthansa’nın first class’ı dünyanın en sessiz kabini ve tam bir Alman sadeliğinde. Ayrıca 8 kişiye ayrılmış 2 banyo geniş bir alan sağlıyor.
* A380’in altıncı kullanıcısı Kore Havayolları, kendi tasarımıyla havada mağaza dönemini başlattı. Uçağın arkasındaki duty free mağazasında parfüm, güneş gözlüğü, kravat gibi birçok ürün satılıyor.
* A380’in yedinci kullanıcısı ise China Southern. China Southern’in A380’i diğer havayollarına göre çok daha sade. Bu uçakta özel hiçbir uygulama yok.
-samanyoluhaber-
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder